110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Які законопроєкти зареєстрували народні депутати цього тижня? Випуск №6

Відкритість інформації про оплату праці в державних компаніях (проєкт № 3952 від 03.08.2020)

Законопроєкт розширює перелік видів інформації, яка не може мати обмежений доступ (наприклад, отримання особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна відповідно до чинного законодавства) та додає такі види:

  • інформацію про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, державного підприємства (організації), що має на меті одержання прибутку, особи, яка обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (територіальній громаді). 

Проєкт № 3952 посилює прозорість державних підприємств (організацій), юридичних осіб публічного права, полегшує моніторинг діяльності таких організацій для громадянського суспільства без надмірного звітного навантаження для розпорядників інформації.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

 

Про посилення відповідальності за вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (проєкт  № 3908-1 від 03.08.2020)

    Законопроєктом № 3908-1 пропонується винних у домашньому насильстві залучати до суспільно корисних робіт з одночасним спрямуванням коштів за виконання таких робіт постраждалій особі. Вказане сприятиме формуванню адресної відповідальності за насильство. Станом на сьогодні найпопулярнішою санкцією за це правопорушення є накладення штрафу, що  також стає додатковим фінансовим тягарем для сім’ї кривдника. 

  Також проєктом пропонується важливе нововведення, що дозволяє швидше притягнути кривдника до відповідальності, зокрема в тих випадках, коли останній переховується від правосуддя або іншим шляхом затягує розгляд справи. Так, пропонується передбачити можливість розгляду справи про домашнє насильство без присутності самих кривдників.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

 

Військово-квартирна повинність в умовах уведення воєнного стану (№ 3968 від 07.08.2020)

Законопроєкт № 3968 пропонує виключити п. 17 ч. 1 ст. 8 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, який встановлює військово-квартирну повинність для фізичних і юридичних осіб із розквартирування військовослужбовців під час уведення воєнного стану в Україні. Цей законопроєкт має на меті забезпечити реалізацію права на приватне життя відповідно до ст. 8 Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод в умовах уведення правового режиму воєнного стану.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

 

Офіційна електронна адреса (№ 3860 від 16.07.2020)

Законопроєкт № 3860 пропонує спростити ділове спілкування між фізичними особами-підприємцями, юридичними особами, громадськими формуваннями та суб’єктами владних повноважень, іншими державними органами, судами тощо шляхом уведення обов’язкової офіційної електронної адреси. Така адреса суб’єктам господарювання автоматично присвоюється під час здійснення їхньої державної реєстрації. Особа вважатиметься належним чином повідомленою, якщо відповідний лист надіслано на офіційну електронну адресу та є електронне підтвердження про дату та час його направлення або електронне підтвердження про прочитання. Додаткового документального підтвердження про їхнє вручення не потрібно. 

У разі наявності офіційної електронної адреси вона повинна вказуватись у процесуальних документах. Вручення ухвал, копій судових наказів, рішень, а також повідомлення, виклики здійснюються через офіційну електронну адресу учасника судового процесу (у разі її наявності).

Альтернативний законопроєкт (№ 3860-1 від 03.08.2020) було внесено н.д. Бабієм Р. В. (ІХ скликання). 

Законопроєкт, на відміну від основного, доповнює обов’язкові реквізити процесуальних документів у господарському, цивільному та адміністративному процесах вказівкою на статус фізичної особи-підприємця (для учасника процесу) та зазначенням офіційної електронної адреси (для ФОП і юридичних осіб, яким присвоєна така адреса). У разі розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом із повідомленням про вручення лише тим учасникам процесу, які не мають офіційних електронних адрес.

Позиція Юридичної сотні: доопрацювати основний законопроєкт (№ 3860 від 16.07.2020) та відхилити альтернативний (№ 3860-1 від 03.08.2020).

Посилання на розширений висновок

 

Збільшення розміру мінімальної заробітної плати з 1 вересня 2020 року (№ 3963 від 06.08.2020)

Законопроєктом передбачено підвищення мінімальної заробітної плати.

Зокрема, з 1 вересня 2020 року мінімальна зарплата становитиме:

  • у місячному розмірі – 5000 грн (зараз 4 723 гривні);
  • у погодинному розмірі – 29,2 грн (зараз 28,31 гривні).

У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Разом з тим експерти Європейської бізнес асоціації вважають, що зростання розміру мінімальної зарплати з 1 вересня 2020 року призведе до зменшення надходжень до бюджетів у результаті «тінізації» економіки та спричинить вибіркове погіршення умов діяльності сумлінного бізнесу. Асоціація наполягає на неприйнятності законопроєкту №3963, якщо не буде знижена максимальна величина бази нарахування ЄСВ з метою недопущення зростання навантаження на сумлінних платників.

Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

 

Підтримка осіб, які втратили роботу під час карантину, а також ФОПів, що втратили дохід (№ 3949 від від 03.08.2020)

Проєктом пропонується:

  • урегулювання прогалин законодавства з метою вдосконалення механізму виплат для застрахованих осіб, що втратили роботу під час карантину;
  • встановлення права ФОПів, які є застрахованими особами, на допомогу по частковому безробіттю, якщо вони втратили дохід під час карантину.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

Завантажити PDF