Проєкт визначає завдання територіальної оборони та руху опору, порядок їхнього формування (розгортання), а також порядок здійснення керівництва національним спротивом. Проєкт передбачає можливість використання сил та засобів територіальної оборони поза межами населених пунктів, де ведуться бойові дії, а розгортання сил територіальної оборони буде можливим з урахуванням суспільно-політичної обстановки. Оскільки проєкт не визначає, внутрішня чи зовнішня суспільно-політична обстановка береться до уваги, така норма створює ризик розгортання сил та засобів територіальної оборони у відповідь на суспільно-політичні протести (чи інші масові заходи, акції). А відповідно до проєкту, Верховна Рада України не матиме повноважень щодо контролю використання військ територіальної оборони.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт.
Передбачено збільшення граничної чисельності ЗСУ до 261 тис. осіб, серед них 215 тис. військовослужбовців.
Довідково: відповідно до чинного Закону України “Про чисельність Збройних Сил України”, максимальна чисельність ЗСУ складає 250 тис. осіб, у тому числі 204 тис. військовослужбовців.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
Проєкт передбачає право військовослужбовця мати побратима та/або посестру, про що має бути поінформовано безпосереднього командира військовослужбовця (шляхом подання рапорту). Проєкт прирівнює до нотаріально посвідчених заповіти та довіреності військовослужбовців, складені під час безпосередніх бойових зіткнень, посвідчені трьома побратимами та/або посестрами, що створює ризик потенційного шахрайства або зловживання довірою.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
Проєкт № 5556 регулює процедуру введення та скасування воєнного стану, зокрема:
Наразі ЗУ “Про правовий режим воєнного стану” надає право Президенту скасовувати воєнний стан на свій розсуд, але не зобов’язує його це робити, а також не передбачає прийняття відповідного рішення на основі пропозицій РНБО чи парламенту, на відміну від старого закону від 2000 року, де РНБО та ВРУ були наділені такими повноваженнями.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
Проєкт № 5581 має на меті узгодити деякі визначення Бюджетного кодексу України з положеннями чинного законодавства, а саме редакційно уточнити терміни “комунальний реабілітаційний заклад для осіб з інвалідністю та/або дітей з інвалідністю”, а також “центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері соціального захисту населення”.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
Законопроєкт № 5609 має на меті підвищення соціального захисту осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту шляхом розширення гарантій у сфері:
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
Проєкт №5583 пропонує додати в закон “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” визначення “державна політика соціального захисту ветеранів війни”, “система соціального захисту ветеранів війни”, “комплексний огляд системи соціального захисту ветеранів війни”. Пропоновані технічні зміни не матимуть позитивного впливу на добробут ветеранів. Мінветеранів варто зосередитись на оновленні системи державних гарантій, закріплених у законі, замість додавання нових визначень.
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити.
Проєкт №5601 уносить зміни в статтю 11 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, що визначає категорії осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною. Наразі такий статус мають:
Після прийняття проєкту це звання та право на пенсійне забезпечення також матимуть:
– особи, нагороджені орденом “Золота Зірка”;
– повні кавалери ордена Богдана Хмельницького.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.
Завантажити PDF