110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Повна назва: “Проєкт Закону про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна”

Номер і дата реєстрації: 5716 від 29.06.2021.

Ініціатори: Копитін Ігор Володимирович, Березін Максим Юрійович, Безугла Мар’яна Володимирівна, Завітневич Олександр Михайлович, Здебський Юрій Вікторович та ін

Фракція: ПП “Слуга народу”.

Мета: залучення інвестицій щодо будівництва житла для військовослужбовців та членів їхніх сімей.

Довідково: відповідно до пояснювальної записки, станом на 2020 рік кількість військовослужбовців на квартирному обліку – 47 191 сім’ї, останні 9 років військовослужбовці в середньому отримують 604 квартири кожного року. За таких обставин потрібно близько 78 років для забезпечення житлом осіб, які перебувають на квартирному обліку.

Зміст

  1. Грошові кошти, одержані від реалізації нерухомого майна суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, за вирахуванням балансової (залишкової) вартості такого майна, а також кошти, одержані від оренди земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні суб’єктів, що належать до управління МОУ, зараховуються до спеціального фонду державного бюджету України та спрямовуються на закупівлю житла для військовослужбовців та членів їхніх сімей.
  2. Для проведення конкурсів по відбору інвесторів для реалізації проєктів забудови земельних ділянок підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, Міністр оборони України (або інші уповноважені органи центральної влади, які здійснюють керівництво силовими формуваннями) утворюють конкурсну комісію, затверджують її склад (не менше 5 осіб) та голову.
  3. Проєкт визначає порядок проведення аукціону з відбору інвесторів шляхом відбору конкурсних пропозицій, а також за методом набуття сторони інвестиційного договору (визначено функції усіх суб’єктів такого аукціону та вимоги до них, порядок оприлюднення результатів аукціону, порядок проведення повторного аукціону у випадку відмови учасника від укладання договору, порядок укладання інвестиційних договорів тощо).
  4. Землі оборони, придатні для сільськогосподарської діяльності, можуть надаватися в оренду фізичним та юридичним особам на строк та в порядку, визначеному Земельним кодексом України та іншими законами України. Грошові кошти, одержані від передачі в оренду земель оборони, зараховуються до спеціального фонду Державного бюджету України та спрямовуються на фінансування проєктів, пов’язаних із забезпеченням житлом військовослужбовців Збройних Сил України та членів їхніх сімей (проте в інших статтях проєкту йдеться про військовослужбовців також інших силових формувань, що створює суперечність у положеннях проєкту).

Позитив проєкту: потенційне пришвидшення отримання житла військовослужбовцями та членами їхніх сімей, які потребують поліпшення житлових умов.

Негатив проєкту. Засідання конкурсної комісії є відкритими для учасників конкурсу, проте публічної трансляції не передбачено, що значно ускладнює громадський контроль за діяльністю комісії. 

Проєкт закону не передбачає механізму реагування на виявлений в уповноважених осіб, що залучені до діяльності комісії або проведення аукціону, конфлікт інтересів або певний корупційний ризик у діяльності таких осіб.

Інвестор має право на дострокове виконання своїх зобов’язань шляхом передачі замовнику (Міністерству оборони України або іншому органу) квартир або майнових прав в інших об’єктах, незалежно від місцезнаходження та технічного стану таких об’єктів, що може негативно вплинути на отримання військовослужбовцями житла належної якості.

Техніко-юридичне зауваження: Відповідно до проєкту, профільний комітет ВРУ реалізує функцію парламентського контролю шляхом підготовки висновків та надання рекомендацій щодо додержання норм проєкту, законності рішень Комісії тощо, однак оцінка законності рішень Комісії в позасудовому порядку може мати негативні наслідки для діяльності цього органу та захисту прав інвесторів. А затвердження переліку земельних ділянок для відчуження та результатів перевірки виконання чинних договорів не відповідає контрольним повноваженням комітету ВРУ, які визначено в ст. 14 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” від 4 квітня 1995 року № 116/95-ВР. Окрім того, реалізація проєкту потребуватиме значної кількості змін підзаконних нормативно-правових актів.

Рекомендація Юридичної сотні: проєкт потребує доопрацювання.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]