[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Повна назва: “Проєкт Закону про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна”
Номер і дата реєстрації: 5716 від 29.06.2021.
Ініціатори: Копитін Ігор Володимирович, Березін Максим Юрійович, Безугла Мар’яна Володимирівна, Завітневич Олександр Михайлович, Здебський Юрій Вікторович та ін.
Фракція: ПП “Слуга народу”.
Мета: залучення інвестицій щодо будівництва житла для військовослужбовців та членів їхніх сімей.
Довідково: відповідно до пояснювальної записки, станом на 2020 рік кількість військовослужбовців на квартирному обліку – 47 191 сім’ї, останні 9 років військовослужбовці в середньому отримують 604 квартири кожного року. За таких обставин потрібно близько 78 років для забезпечення житлом осіб, які перебувають на квартирному обліку.
Зміст
Позитив проєкту: потенційне пришвидшення отримання житла військовослужбовцями та членами їхніх сімей, які потребують поліпшення житлових умов.
Негатив проєкту. Засідання конкурсної комісії є відкритими для учасників конкурсу, проте публічної трансляції не передбачено, що значно ускладнює громадський контроль за діяльністю комісії.
Проєкт закону не передбачає механізму реагування на виявлений в уповноважених осіб, що залучені до діяльності комісії або проведення аукціону, конфлікт інтересів або певний корупційний ризик у діяльності таких осіб.
Інвестор має право на дострокове виконання своїх зобов’язань шляхом передачі замовнику (Міністерству оборони України або іншому органу) квартир або майнових прав в інших об’єктах, незалежно від місцезнаходження та технічного стану таких об’єктів, що може негативно вплинути на отримання військовослужбовцями житла належної якості.
Техніко-юридичне зауваження: Відповідно до проєкту, профільний комітет ВРУ реалізує функцію парламентського контролю шляхом підготовки висновків та надання рекомендацій щодо додержання норм проєкту, законності рішень Комісії тощо, однак оцінка законності рішень Комісії в позасудовому порядку може мати негативні наслідки для діяльності цього органу та захисту прав інвесторів. А затвердження переліку земельних ділянок для відчуження та результатів перевірки виконання чинних договорів не відповідає контрольним повноваженням комітету ВРУ, які визначено в ст. 14 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” від 4 квітня 1995 року № 116/95-ВР. Окрім того, реалізація проєкту потребуватиме значної кількості змін підзаконних нормативно-правових актів.
Рекомендація Юридичної сотні: проєкт потребує доопрацювання.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]